Persberichten van de Groasis Technologie

Persbericht 15-12-2014

Groasis' biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon wint NCD ''Change Award 2014''

Driebergen, 15 december 2014 - Op vrijdag 12 december 2014 reikte de NCD (Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren) tijdens het Change in Business Event de ''Change Award 2014'' uit. Van de drie genomineerden heeft Groasis met de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon deze ''Award of Awards'' gewonnen. Wat de jury en de deelnemers aan het event betreft is Groasis een échte ''Changer'' die laat zien dat bewust en positief zaken doen én ondernemerschap goed samen gaan.

Met de uitreiking van de 'CHANGE Award' wil de NCD de nadruk leggen op de waarde van echte veranderingen, maar ook de trots benadrukken die we als Nederlanders mogen hebben op baanbrekende innovatie. De Jury en de deelnemers aan het Change in Business Event kozen unaniem Groasis tot winnaar. Winnaar van de Change Award 2013 Bert van Son (Mud Jeans) reikte de Award uit. Groasis onderscheidde zich met name door de simpele maar effectieve werking en de impact die de uitvinding heeft op een groenere wereld. De andere twee genomineerden waren Juice on Wheels en Spark Design met de Rescue Tip-board.

Groasis' biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon

Tjebbe Will: "Het winnen van de Change Award 2014 betekent voor ons een erkenning. Steeds meer mensen raken er van overtuigd dat Groasis met de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon daadwerkelijk stappen kan zetten om een groenere wereld te krijgen. In 2015 willen wij echt starten met onze Treesolution en op zoveel mogelijk plaatsen waar eigenlijk geen groen meer wil groeien de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon inzetten voor regionale economische ontwikkeling en ecologisch herstel. De support die wij met het winnen van de Change Award van de NCD-leden krijgen is hierbij bijzonder welkom".

De BIOLOGISCH AFBREEKBARE Growboxx® plant cocoon is een nieuwe uitvinding; het is de biologisch afbreekbare versie van de bewezen succesvolle Waterboxx® plant cocoon. De biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon wordt gebruikt om zonder irrigatie bomen te planten op aangetaste landbouwgrond, waardoor de grond weer rendabel wordt. Hiermee wordt 97% water bespaard tijdens het planten. Na een jaar breekt de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon af en dient hij als mest voor de boom.

NCD en Change Award

De uitreiking van de NCD Change Award is een belangrijk onderdeel van de NCD Visie op leiderschap, met als doel een nieuwe, frisse CHANGE wind te laten waaien door zakelijk Nederland. Daarbij gaat het niet om een concreet doel, maar een proces om bewust en positief zaken te doen en samen te werken. Waarbij de NCD een platform biedt om nieuwe initiatieven met elkaar te delen en verder te brengen.

Persbericht 17-11-2014

“The Treesolution” met de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon is de winnaar van de Accenture Innovation awards

Accenture kondigde afgelopen vrijdag, 14 november, de winnaars van de Innovation Awards  aan. “The Treeslution” met de bilogisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon heeft - na een beoordeling door een jury van de 12 grootste bedrijven van Nederland - de prestigieuze Groene Tulp gewonnen in de finale in Utrecht en kan zichzelf het meest innovatieve groene product van Nederland noemen. Groasis en zijn oprichter en uitvinder, Pieter Hoff, is erg blij met de prijs en dankbaar voor de herkenning.

In het boek “The Treesolution” promoot Pieter Hoff het herbeplanten van gedegradeerde landbouwgrond met economisch en ecologische interessante bomen. Op deze manier voorzien we de wereld van voedsel, gaan we erosie tegen en lossen we het CO₂ probleem op, dit alles met een winstgevends verdienmodel.

De biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon is een nieuwe uitvinding; het is de biologisch afbreekbare versie van de bewezen succesvolle Waterboxx® plant cocoon en het antwoord op grond die gedegradeerd is door erosie. De Growboxx® plant cocoon wordt gebruikt om zonder irrigatie bomen te planten op aangetaste landbouwgrond, waardoor de grond weer rendabel wordt. Hiermee wordt 97% water bespaard tijdens het planten. Na een jaar breekt de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon af en dient hij als mest voor de boom.

Pieter Hoff zegt: “Met de Growboxx® plant cocoon introduceren we een onvoorstelbare eenvoudige oplossing om land erosie tegen te gaan door middel van het herbebossen van gedegradeerde landbouwgrond.

Groasis is succesvol actief met het planten van bomen in 30 landen met een droog en warm klimaat. De Accenture Innovation Awards is een jaarlijks terugkerende wedstrijd, de meest innovatieve producten, diensten en concepten die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid, dingen mee naar de felbegeerde Groene Tulp.

Groasis BV

Contact Groasis op:
Tel + 31 (0) 167-547554

noot voor de redactie:
Download hier ''The Treesolution''. Voor informatie over de experimenten die zijn uitgevoerd met de biologisch afbreekbare Growboxx® plant cocoon, bekijk dan deze video. Voor meer informatie en foto's kunt kijken bij onze press kit foto's

U kunt ons ook volgen op Facebook

Download hier de hoge resolutie foto.

Groasis Ecologische Waterbesparende Technologie als winnaar van de Accenture Innovation Awards 2014

November 2014 Groasis wint de Accenture Groene Tulp -
Holland's meest prestigieuze innovatieprijs